Ahad, 8 Januari 2012

The Making Of..

Selamat malam semua..

Actually dh lama teringin nak buat Pavlova ni..asik tengok org buat je mana leh tahan.  Sebab saya rasa kalau org lain boleh buat takkan saya tak boleh buat.  Lagipun teringin gak tau camana la rasanya keenakan pavlova ni spi orang dok tergila2 nak membuatnya.  Nak ambik kelas mahal sangat jadi study la guna kemudahan yang mmg dh tersedia kat depan mata ni apa lagi klu bukan kat notebook kesayangan hamba ni hehe..

Lama gak study wat menda ni..sbb takut x jadik..mmg klu 1 hari tu tak sah rasanya kalau tak tengok kat youtube ttg teknik membuatnya. Dan baru hari ni berkesempatan nak membuatnya sebab saya hubby tak balik kampung. Jd byk la benda2 yang saya boleh buat klu dh tak balik kampung tu.  Dan pertama kalinya saya  mencuba guna resipi ini.

Jom tengok apa jadi dengan percubaan pertama saya kali ini..




Ok juri2 sekalian..agaka2 menjadik tak pavlova saya dan agak2 berapa bintang nk bg kat saya yer..hihi...
Dan baru saya tau knp org tergila2 makan pavlova ni sebab rasanya mmg marbeles hingga boleh menjilat jari la.. (pastikan jari anda bersih sebelum makan..hihi..)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan