Rabu, 19 Oktober 2011

Me'Roti (2nd Edition)

Alhamdulilah..sejuk je pagi ni..sesejuk hatiku ini..cewahhhh..

Ni nak sambung cerita pasal roti nih..hehe..sebenarnya dalam kepala x ingat lgsg pun pasal doh roti tu..tetiba boleh pulak nmpk tupperware tu..bila bukak ..laaaa..baru chek dok ingat hehe..kombang gak akhirnya doh ku itu tapi dia punya kombang mmg lain mcm..melekat2 lak tu kat jari2 ni..sah mmg x jadi doh roti ni..tapi saya cuba gak usahakan agar ianya menjadi sebuku roti..

Terus ke dapur bukak peti ais keluarkan sosej sebab dlm resipi sosej tu kena goreng dulu..bila dh defrost tu saya goreng dan saya pun mula la membentuk doh tu jd roti..cam kat kedai2 sosej tu saya lapiskan la dgn doh tu.

bayangkan la yer bila dh melekat camana nk bentuk..tp saya cuba gak..bayangkan la hehe..akhirnya siap la gak 5 biji roti ..time bakar tu kejap2 tengok la oven tu..emmmm cam jadik gak nmpknya..cantik je rupanya..x der cacat cela lgsg..

x pe..testimoni saya kan ada..jap lagi tau la resultnya

Sampai masa hubby nak rasa...dia kata mak aaiiiii...kerasnya...ni roti ke batu...
(dlm hati..laa...x jadi rupanya....) kesian saya kan...

aduhai..tu la kisahnya..nmpknya kena la saya g kelas roti gak walaupun
badai dtg melanda ..walaupun guruh dilangit sabung meyabung..org kata menuntut ilmu tu kan biar spi ke negeri china..tapi x mungkin la saya spi ke negeri china tu kan ..dapat belajar kat JB ni je pun dh syukur sangat la tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan